معرفی جت انجین

Jet Engine

جت انجین افزونه‌ای قدرتمند برای پیاده‌سازی خلاقیت‌های شماست. جت انجین امکان طراحی یک وب سایت داینامیک با امکانات ویژه را مهیا می‌کند.

این افزونه قدرتمند توسط شرکت Crocoblock برای المنتور توسعه داده شده است.

با کمک افزونه جت انجین، انواع پست تایپ‌های سفارشی، دسته‌بندی‌های سفارشی، و قالب‌های نمایشی مختلف برای پست‌تایپ‌های سایت با محتوای داینامک را می‌توان طراحی کرد. هم‌چنین جت انجین، امکان ساخت نمودارها و جداول پویا برای وبسایت را دارا می‌باشد. این ابزار به شما کمک می‌کند تا از اطلاعات مختلفی همچون محصولات، اعضای سایت و غیره بتوانید نمودارها و جداول مختلف ایجاد کنید و تحلیل و بررسی آمار و نمایش آن را داشته باشید.

جت انجین قابلیت‌های منحصر به فردی را در اختیار طراحان سایت‌های وردپرسی بر پایه المنتور قرار می‌دهد، که محدودیت‌های المنتور را به صورت کامل پوشش می‌دهد و کار چندین افزونه را انجام می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های جت انجین ایجاد متاباکس‌های مختلف و دلخواه برای پست‌تایپ‌های مختلف و نمایش آن‌ها  به صورت پویا در قالب‌های مختلف سایت می‌باشد. برای مثال می‌توانید یک پست تایپ با فیلدهای دلخواه برای اعضای یک تیم، مشخصات خرید و فروش و اجاره مسکن، نمونه کار، انواع خدمات و … ایجاد کنید بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی. هرچند برای کارهای پیچیده‌تر نیاز به آشنایی با کوئری‌ها دارید که در ادامه این به این مورد نیز خواهیم پرداخت.

با جت انجین می‌توانید تکسونومی‌های مختلف مانند دسته‌بندی و برچسب‌ها با فیلدهای دلخواه ایجاد نمایید.

یکی از مهم‌ترین نیازهای هر سایت داشتن پروفایل حرفه‌ای می‌باشد، که در سایت‌های وردپرسی اغلب از پنل‌های کاربری آماده در قالب یک افزونه استفاده می‌شود که محدودیت‌های زیادی نیز دارد

با استفاده از از جت انجین شما می‌توانید پروفایل اختصاصی سایت خود را بسازید که ساخت پروفایل با جت انجین نیز صورت کامل آموزش داده خواهد شد.

در مرحله بعد افزونه جت انجین را نصب کنید.

ساخت قالب‌هایی اختصاصی برای پست تایپ‌ها با آموزش جت انجین

قالب‌هایی که برای پست تایپ‌ها می‌سازید، تأثیر بسیار زیادی در جذب مخاطب و تشویق کردن او به خواندن محتوای سایت شما دارد. همچنین این قالب‌ها جلوه بصری سایت شما را بهبود می‌بخشند و آن را برای کاربر جذاب نشان می‌دهند. با آموزش جت انجین شما قادر خواهید بود که برای تمامی پست تایپ‌های خود قالب‌هایی اختصاصی را طراحی کنید.

انواع متافیلدهای متنوع

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب افزونه جت انجین داشتن انواع متافیلدهای متنوع و زیباست. متافیلدهایی مانند اسلایدر، متنی، چک باکس، تاریخ، گالری، انتخابگر رنگ، تصاویر و … . همچنین شما می‌توانید به‌کمک این افزونه متافیلدهای اختصاصی خود را بسازید. لازم‌به‌ذکر است که تمامی این مراحل بدون نیاز به حتی یک خط کدنویسی انجام می‌شود.

ساخت نمودارها و جداول پویا با استفاده از افزونه Jet Engine

هیچ چیزی به اندازه یک نمودار یا جدول درست و مناسب، اطلاعات را به‌راحتی نمایش نمی‌دهد. این نمودارها یا جداول در کسری از ثانیه تمام اطلاعات مورد نظر را در مقابل چشمان مخاطبان قرار می‌دهند. انتقال سریع اطلاعات کاربر را از گیج شدن و کسل شدن نیز دور می‌کند و تجربه خوبی را از سایت‌تان به آن‌ها منتقل می‌نماید.

با آموزش افزونه Jet Engine شما می‌توانید نمودارهایی زیبا را طراحی کنید و اطلاعات مورد نظر خود را به مخاطبان نمایش دهید. این موضوع در تحلیل و بررسی آمارهای مختلف بسیار مهم است.

سازگار با ووکامرس

این ویژگی مهمترین قابلیتی است که برای سایت‌های فروشگاهی نقشی حیاتی دارد. قطعاً افزونه‌ای که با افزونه ووکامرس سازگاری نداشته باشد، فقط مشکلات سایت را افزایش خواهد داد و در عملکرد کلی سایت اختلال ایجاد می‌کند.

این افزونه نه‌تنها با افزونه ووکامرس سازگاری دارد بلکه با آموزش جت انجین یاد خواهید گرفت که چگونه در بخش فیلدهای اضافی، در صفحات محصولات افزونه ووکامرس، فیلدهایی دلخواه و متناسب با نیاز خود طراحی نمایید. شما می‌توانید انواع فیلدها را برای نمایش توضیحات محصولات ایجاد کنید.

ایجاد لینک‌های داینامیک

سایت‌هایی که از لینک‌های داینامیک استفاده می‌کنند، اهمیت بالاتری برای موتورهای جستجوی گوگل دارند. این موضوع برروی سئو سایت نیز مؤثر است و باعث بهبود رتبه سایت خواهد شد. به‌کمک آموزش افزونه جت انجین یاد می‌گیرید که چگونه لینک‌هایی داینامیک و پویا بسازید.

امکان ساختن و استفاده از کد QR و همچنین ساخت تقویم

شما می‌توانید بااستفاده‌از ویجت فیلد داینامیک کدهای QR مورد نظرتان را نمایش دهید. این قابلیت سایت شما را به‌روز نگه می‌دارد. ازطرف دیگر شما می‌توانید تقویم‌هایی جذاب را با ظاهر دلخواه طراحی کرده و از آن‌ها در سایت‌تان استفاده نمایید.

امکان ایجاد دید پویا و کنترل بیشتر بر دیده شدن محتواها برای افراد مختلف

این ماژول به شما کمک می‌کند تا بتوانید تنظیمات دقیقی را برروی یک محتوای خاص برای دیده شدن توسط کاربر اعمال کنید. بدین ترتیب، محتوای مورد نظر فقط درصورتی به کاربر نمایش داده خواهد شد که معیارهای خاصی وجود داشته باشد.

به‌عنوان مثال می‌توانید محتوای خاصی را از دید کاربران ثبت شده پنهان کنید. یا کاربران با نقش خاصی فقط بتوانند محتوای مورد نظر را مشاهده کنند. بدین ترتیب با آموزش جت انجین، کنترل شما برموضوعات و محتواهایی که کاربران قرار است ببینند، بیشتر می‌شود.

امکان اضافه کردن گزینه لایک و افزودن به علاقه‌مندی توسط افزونه جت انجین

اگر نگاهی به وب‌سایت‌های بزرگ فروشگاهی مانند آمازون انداخته باشید، می‌بینید که دراین سایت‌ها گزینه‌ای برای افزودن فیلم‌ها، کتاب‌ها و محصولات به لیست علاقه‌مندی‌ها وجود دارد. شما نیز می‌توانید با آموزش افزونه Jet Engine می‌توانید چنین قابلیت‌هایی به سایت خود اضافه نمایید.

همچنین می‌توانید گزینه لایک را به همه محصولات خود اضافه کنید تا کاربران از میزان علاقه سایرین به یک محصول پی ببرند. این قابلیت‌ها باعث جذابیت بیشتر سایت شما برای کاربران می‌شود.

ابزارک‌های افزونه جت انجین

این افزونه دارای ابزارک‌ها و ویجت‌هایی اختصاصی است که به کمک آن‌ها می‌توان هرنوع سایت پیشرفته‌ای را ساخت. سایت‌هایی مانند سایت‌های پیشرفته فروشگاهی، سایت‌های پیشرفته شرکتی، سایت‌های رزرو نوبت و پزشکی، سایت‌های رزرو اتاق یا هتل، سایت‌های کاریابی، سایت املاک و … نمونه‌هایی از چنین سایت‌هایی هستند.

تمامی کارهایی که گفته شد به‌وسیله ابزارک‌های افزونه جت انجین انجام می‌شود. در ادامه برای آشنایی بیشتر شما عزیزان، این ابزارک‌ها را معرفی کرده‌ایم.

  • ویجت فیلد داینامیک ((Dynamic field
  • فیلد تصویر ((Dynamic image
  • لینک داینامیک ((Dynamic link
  • متا داینامیک ((Dynamic meta
  • شرط داینامیک ((Dynamic repeater
  • داینامیک ترم ((Dynamic terms

این ابزارک‌ها هستند که هسته مرکزی قدرت افزونه جت انجین را تشکیل می‌دهند. با آموزش جت انجین شما یاد خواهید گرفت که چگونه از آن‌ها نهایت استفاده را ببرید و سایت‌هایی پیشرفته خلق کنید.

به‌ حرکت درآوردن موتور المنتور با آموزش جت انجین

به‌جرات می‌توان گفت که افزونه المنتور موتور قدرتمندی است که به کمک آن می‌توان سایت‌های وردپرسی را به‌حرکت درآورد و راه‌اندازی کرد. اما این موتور قدرتمند نیازمند سوخت است. سوختی که انرژی لازم برای حرکت موتور را تأمین کند. این سوخت همان افزونه جت انجین است.

با آموزش جت انجین و یادگیری کامل آن نه‌تنها می‌توانید به‌عنوان یک طراح سایت‌های وردپرسی، خود را بروز نگه دارید. بلکه بااین آموزش می‌توانید وارد دنیای طراحان حرفه‌ای سایت شوید و ازاین پس به‌عنوان یک طراح حرفه‌ای وب‌سایت کار خود را ادامه دهید. فراموش نکنید که برای پیروزی و موفقیت در یک زمینه لازم است که حتماً در آن زمینه متخصص و حرفه‌ای شوید.

به‌کمک افزونه جت انجین می‌توانید سایت‌های پیشرفته را با امکاناتی عالی بسازید. این افزونه بهترین افزونه موجود برای خصوصی‌سازی و سفارشی‌سازی انواع سایت‌های مختلف است. اما باتوجه‌به حساسیت بالای آن، نیاز است تا حتماً دوره آموزش جت انجین را طی کنید و با چشم باز وارد مسیر شوید.